Τίμαιος:Φροντίδα της ψυχής

Σημαντική είναι η προπαρασκευή εκείνης της πλευράς του ανθρώπου  που πρόκειται ν ασκήσει την διαπαιδαγώγηση,ώστε να γίνει όσο πιό ικανή καί τέλεια για το έργο του παιδαγωγού.Στην ακριβή και πλήρη διερεύνηση αυτού του ζητήματος θα άξιζε να αφιερώσουμε αυτόνομη μελέτη.Καθώς όμως σκοπεύουμε να συνεχίσουμε την διήγησή μας και νά μην αναφερθούμε στο ζήτημα αυτό παρά μόνο παρενθετικά,δεν θά ήταν άτοπο να κάνουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις.

Όπως λοιπόν έχουμε πολλές φορές πει,συνυπάρχο6υν μέσα μας τρία διαφορετικά είδη ψυχής,το καθένα με τις δικές του κινήσεις.Καί ας υπενθυμήσουμε με δυο λόγια για μία ακόμα φορά ότι όποιο από αυτά αδρανεί  και δεν εκτελεί τις κινήσεις του γίνεται κατ ανάγκη τό ασθενέστερο,ενώ όποιο γυμνάζεται συνεχώς γίνεται τό ισχυρότερο.Συνεπώς εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να εξασφαλίσουμε τη σύμμετρη ανάπτυξη των κινήσεων του καθενός.

Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι τό κυρίαρχο είδος της ψυχής,που έδωκε ό θεός στον καθένα μας,είναι ένας δαίμων.Είναι αυτό που,όπως είπαμε ,κατοικεί στηνκορυφή του σώματος και μας ανυψώνει από η γη στόν συγγενικό μας ουρανό.γιατί η αλήθεια είναι ότι είμαστε φυτά όχι της γης,αλλά τού ουρανού.Στον ουρανό συνέβει η πρώτη γέννηση της ψυχής και εκεί βρίσκονται οι ρίζες μας-εκεί η θεική ψυχή προσαρτά και ριζώνει το κεφάλι μας ,και απο εκεί ορθώνει προς τα κάτω όλο τό σώμα.Αν λοιπόν κάποιος έχει αφοσιωθεί στις επιθυμίες και τις έριδες και σπαταλάει εκί όλη την ορμή του,οι σκέψεις του γίνονται αναγκαστικά θνητές.Θα γινόταν μάλιστα εξ ολοκλήρου και ο ίδιος θνητός ,αν ήταν δυνατόν.στην πραγματικότητα ελάχιστα απέχει απ αυτό αφού έχει αναπτύξει μόνο το θνητό μέρος του.Αν όμως έχει αφιεροθεί στην αγάπη της μάθησης και της αλιθινής σοφίας και καλλιεργεί αυτήν κυρίως την πλευρά του εαυτού του,για να προσεγγίσει την αλήθεια,είναι υποχρεωμένος να σκέφτεται τα αθάνατα και τα θεία.Λίγο απέχει από την κατάκτηση της αθανασίας,όσο η αθανασία είναι προσιτή στην ανθρώπινη φύση.και επειδή πάντοτε φροντίζει για τη θεική ψυχή και περιποιείται το δαίμονα που φιλοξενεί μέσα του,φθάνει και ο ίδιος σε ιδιαίτερη ευδαιμονία.

Η σωστή φροντίδα για όλα τα πράγματα είναι μία:να προσφέρεις στο καθένα οικείες τροφές και κινήσεις.Οικείες όμως και συγγενικές κινήσεις για το θείο που υπάρχει μέσα μας είναι οι σκέψεις και οι περιφορές του κόσμου.Αυτές πρέπει ν ακολουθούμε όλοι.Και τους δικούς μας κύκλους,που διαστρεβλώθηκαν κατά την γέννησή μας,πρέπι να τους επαναφέρουμε στην ορθή τροχιά μαθαίνοντας την αρμονία και την ομαλή περιφορά του Κόσμου.Έτσι θα εξομοιώσουμε την νόηση με το αντικείμενό της -ομοιότητα σύμφωνη με τήν πρωταρχική της φύση.Και με την εξομοίωση αυτη θά κατακτήσουμε την προκαθορισμένη άριστη ζωή ,έχοντας εκπληρώσει τον σκοπό που έθεσαν και θα εξακολουθήσουν να θέτους πάντοτε στους ανθρώπους οι θεοί.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s